Raul Volmer

Tartu poiss, kes on Harald Osjametsa juhendamisel jõudnud välja meeste klassi. Teda võib nimetada jalgrattaklubi Peloton esimeseks kasvandikuks, kes on jõudnud noortest täiskasvanute sekka. Tuleviku...
  • Raul Volmer

    Tartu poiss, kes on Harald Osjametsa juhendamisel jõudnud välja meeste klassi. Teda võib nimetada jalgrattaklubi Peloton esimeseks kasvandikuks, kes on jõudnud noortest täiskasvanute sekka. Tuleviku...
  • Kristjan Oolo

    Alles mõned aastad tagasi suusad ratta vastu vahetanud Tartust pärit noormees on teinud kiire arengu ning teda kardavad finishis juba kõik kohalikud tegijad. Endise suusasprinterina teatud, nüüd ka ...
  • Silver Schultz

    Vändrast pidi saelaudu tulema kõvasti, samuti ka rattureid. Pole küll veel profiks saanud nagu ta vanemad lapsepõlve treeningkaaslased Kangert ja Taaramäe, aga pole ka tema aeg kaugel .Enamus hooaja...
  • Kristian Neemela

    Kristian on Jõgevamaalt Luualt pärit noormees, kes alustas treeninguid Vooremaa Centrumis Kaido Kriidi käe all. Eelmisel aastal pääses ta juba juuniorite Eesti koondist esindama rahvusvahelistele sõ...
  • Allar Karu

    Tallinna Kesklinnast sirgunud rattamees on sõitnud Eesti ainukese profimeeskonna Kalev Chocolate ridades ning hetkel teeb sporti töö kõrvalt. Tuntud hea sõidu nägemuse poolest ja ükski jooksikute gr...
  • Mihkel Ronimois

    Viljandimaa mees tuli 2011 aastal Eesti meistriks U23 vanusegrupis ning sellega kasvasid ka ambitsioonid ja isu. Tartu Ülikoolis õppiv noormees jagas oma aega õpingute kõrvalt ka võistlemisele Prant...

Uudised

15.02.2013

Artikkel Jõgeva Rattarallist Tartu Postimehes

 

Jõgevamaa on üles kasvatanud küll hulga Eesti kuulsaid jalgrattureid, kuid ühtegi asfaldil peetavat suuremat võistlust pole selles kandis enam ammu peetud. Tippratturid Rene Mandri ja Sander Maasing otsustasid selle vea parandada.

 

Mullu kevadel tegid Maasing ja Mandri koos ühe pikema rattasõidu. Räägiti nagu ikka maast ja ilmast, kuni ühel hetkel jõudis jutt lapsepõlveradadele. Üheskoos meenutati, kui kõrged ja rasked tundusid väikese poisina Vooremaa tõusud ning mis tunne oli järele jooksnud hundikoera eest põgeneda.

Vestlus päädis mõttega korraldada poisipõlve treeninguradadel võistlus. Nüüd on paigas ka kuupäev – 25. mai.

Linnale sünnipäevaks

Suurimaks argumendiks kuupäeva valikul sai asjaolu, et 25. mail tähistab Jõgeva linn 75. sünnipäeva, ütles Maasing. «Meie soov on tuua võistlus inimestele nähtaval ajal nähtavasse kohta.» Kuupäev on sobiv sellegi poolest, et saab kontrollida oma vormi nädal hiljem peetava Tartu rattaralli eel.

Korraldajad ei plaani siiski sekkuda linnapäevade melusse. Start ja finiš antakse mõnesaja meetri kaugusel kesklinnast, Mustvee maanteel, mida mööda on väga mugav suunduda Vooremaa künklikele teedele.

Mustvee vana maantee pealt pöörab sõit Kuremaa poole. Sealt edasi ümber Kuremaa järve Palamusele, Pikkjärve külla, Kaareperre ja siis uuesti Palamusele.

Matkasõitjad suunduvad seejärel tagasi Jõgevale, läbides kokku 47,5 kilomeetrit. Pikemal sõidul osalejad teevad aga ümber Kuremaa järve ja Palamuse ning Kaarepere teedel kolm ringi, suundudes alles siis Jõgevale tagasi. Põhisõidul koguneb kilomeetreid 107.

«Start on kergelt allamäge, et kiiresti hoo sisse saaks, ja finiš tuleb sama teed pidi tagasi kergelt vastumäge, mis on osalejatele parajaks katsumuseks,» märkis Maasing. Raja põnevaimaks osaks peab ta Palamuse-Pikkjärve-Kaarepere-Palamuse lõiku, mis on kõige mägisem.

Esimest korda peetavale rallile ei julge korraldajad väga suuri ratturite horde oodata, kuid valmis ollakse pakkuma sportlikku laupäeva vähemalt 500 inimesele. «Vajaduse korral varume kõike juurde, et ükski osavõtja ei tunneks millestki puudust.»

Toitlustuspunktis, mis seatakse sisse Palamuse gümnaasiumi kõrvale, pakutakse tavapärast ratturite toitu, nagu rosinad, banaanid, leib ja jook. Sealtsamast saab vajaduse korral ka lihtsamat tehnilist abi.

Soe vastuvõtt

Üks suuremaid muresid oli korraldajaile küsimus, kuidas laabub koostöö kohalike omavalitsuste ja teedevalitsejaga. Selgus aga, et nii Jõgeva ja Palamuse vald, Jõgeva linn kui ka maanteeamet tulid rallimõttega rõõmuga kaasa.

«Anti väga täpseid juhiseid ja leiti ka raha, et toetada üleriigilise rattaralli toomist Jõgevamaale,» märkis Maasing. Tema hinnangul omavalitsuste toeta rattaralli teoks ei saakski.

Maasingu sõnul on enamik Eesti rattaringkonnast Jõgeva rattarallist teadlik ja kõigile mõte meeldib.

«Häid sõite pole kunagi liiga palju,» leidis Jõgeva rattarallile ühena esimestest nime kirja pannud jalgrattur Janek Tombak. Mees plaanib eeloleval suvel startida vähemalt 26 võidusõidul, tema arvates pole selline graafik liiga tihe.

Jõgeva rattasõidust taastuvad võistlejad nädal hiljem peetavaks Tartu rattaralliks kenasti ära, kinnitas Tombak. «Päev pärast Jõgevat võib Elva rattarallil jalg küll pisut pehme olla, kui Jõgeva sõitu täiega panna,» arvas ta.

Maasing lisas, et oma osalemissoovist on teatanud ka Prantsusmaal pedaalivad Eesti amatöörratturid. Kuna kõigest neli päeva pärast Jõgeva rallit algab Tour of Estonia, rahvusvahelise jalgrattaliidu UCI 2.1-kategooria profiratturite mitmepäevasõit, peaks enamik Eesti tipprattureid olema sel ajal kodumaal.

   Jõgeva I rattaralli

• Sõidetakse 25. mail.

• Põhisõidu (107 km) start antakse kell 12, matkasõidu start (47,5 km) on kell 12.10.

• Nii start kui ka finiš asuvad Mustvee maanteel.

allikas: Tartu Postimees